vendredi 13 janvier 2012

هشام حسنى يكتب : دم الشهداء غالى .. وحق اولاد السويس مش ح يضيع ..؟

324

لو كنت مكانهم

أنا أسألك .. واسألكم جميعا..

لو كان ابنك .. أو أخوك .. أو أبوك ...

مات برصاصة فى السويس واستشهد وفضلت صابر سنة مش عايز تأخذ عزاء.

وفى الاخر تعرف ان سفاح السويس خد إفراج وفى ظباط خذوا براءة من كل التهم ..

وكمان تعرف ان قناص العيون اللى مصورينة صوت صورة يقول لك انا مش انا وأنا مش عارفنى ... أنا كنت إجازة بمنتهى الاستهانة

من فضلك ... قول لى كنت ح تعمل أية ؟؟؟؟؟ لو انت ماكنهم ؟؟؟؟

 القصاص

موضوع القصاص موضوع فى منتهى الخطورة ...لو اهالى الشهداء مش خدوا حقهم بالعدل ..

العواقب ح تبقى فى منتهى الخطورة ..

محدش يلومهم على حقهم فى دم ابنائهم

و محدش يلوم القضاء اللى جايله ورق القضية بايظ من اساسوا

لوموا اللى حاكمهم بالشكل دا وبالطريقة دى

 

منطق اهالى الشهدا

سألوا واتأكدوا وحصلوا على فتوى ان من حقهم القصاص لابنائهم ..

ح يجهزوا سلاح للدفاع عن حقهم ومش ح يقبلوا عزاء من حد الا لما يجبوا حقهم

لان الدولة ما جبتش حقهم .. نقدر نلوم عليهم

انا بحذر الجميع الموضوع فى منتهى الخطورة

الناس دى ...لازم يخدوا حقهم ...

لازم نجيب حقهم .. دا حق دمنا كلنا ..

اولادهم اولادنا .. دمهم دمنا ..

صرختم صرختنا .. وعذابهم عذبنا ؟؟؟

هشام حسنى

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire