samedi 12 mai 2012

كلمات البوم وائل جسار توعدنى ليه



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgrTzaqsxqUn1SvcmMicfF77R4NNeDg59exb_niBaB0tTfsV8XvHleW7DsuhxgFSMtO-8FaQlLzWKQsGubiTvZHBnsXe4MxXum2Deesj2UlLLbemoL0AEFRkXDNEs0avY6g8ccP7LZODFAe/s400/Album+Wael+Jassar+Tew3edny+Leh.jpg

بتوحشينى
بتوحشينى وقلتلك بس خايف اسالك
انا بوحشك لما بغيب وفرحت لما رجعتلك
المشاعر مش كلام نفسى احس بالاهتمام
طمنينى مرة واحدة ان شاالله حتى فى المنام
ضى عينك كان مرايتى فيهم حكايتى
شفت فيهم فين بدايتى وفين نهايتى
مستحيل انا ممكن انسى اى همسة
اى كلمة قولتهالى فقلبى لسه
انا ديما اسال فى الغياب والسؤال ملهوش جواب
نفسى اعيش لحظة فرح لما احضنك من غير عتاب
ساكتة ليه اتكلمى واتعلمى ازاى تحلمى
بصى فى عيونى بحنان وساعتها بس هتفهمى


قلبى مسلم
قلبى ومسلم عليك ياسايبنى وعنى غايب
وبتنسى الحبايب وفحضنى دايب وعيونى بتناديك
هات عينى قصاد عنيك وهتعرف ان بالى مشغول ليالى
يابعيد وغالى ده انا روحى دايبة فيك
ايامى وعيشتهالك وحياتى بقضيهالك
ايه شاغل بس بالك ماتقولى حبيبى ايه
ياللى الشوق لو يجيلك كان شوقك هيناديلك
وهتسهر نص ليلك بتسيبنى حبيبى ليه
نفسى اطمن عليك ياللى بتوحش عنيا ماتحس بيا
وتخاف عليا ده انت اللى حلمت بيه
معقولة تكون نسيت وخلاص بعدت عنا ويهون غرامنا
ويطول خصامنا انا فاكرك مش ناسيك



بان عليك
بان عليك حبيبى بان عليك من شوقى وحبى ليك
طب قولى ليه بتدارى
الحنان فى ايديك الدافية دول وبشوف فى عنيك علطول
نظرة بتكشف اسرارى
طول ما انت معايا ويايا انا كده مرتاح
حبك جوايا ياهنايا والدنيا براح
بياخدنى حبيبى معاه للحب اللى اتمناه
وانا عايش احلى حياة الله الله
قلت ايه حبيبى قلت ايه وانا بنده عليك
بحلم بيك ليلى نهارى
كل يوم بتجيلى فى المنام وافرح لما الاقيك
مشتاق مش قادر ادارى



لمين هعيش
لمين حاعيش بعده حعيش انا ليه
هتسوى ايه ايامى لو مش ليه
وتسوى ايه احلامى لو مش بيه
من غيره صعب الدنيا ديه احس بيها
وحياتى بعده صعب اتعود عليها
مش كل حب بيتنسى هنحب بعده
ولا كل حاجة حلوة بسهولة نلاقيها
املى الوحيد ومليش امل قبليه
املى الوحيد ومفيش امل بعديه
حياتى ليه وحياتى واقفة عليه



خد بالك
خد بالك قلبى نوالك يتعب قلبك ويبكى عنيك
خد بالك ياللى هويتك انى نسيتك ولا هسال فيك
وقال ايه جاى تسال مالى وليالى الحنين وخداك
لو فعلا يهمك حالى اطمن قدرت انساك
راح اسيبك تقاسى فى ليلك مع ويلك ور اساك
وليالى العذاب تناديلك وتجيلك تعيش وياك
انا كل كلمة قلتهالك انا كل لحظة عيشتهالك
احلف لنسيهالك خلى بالك قلبى مش وياك
وقال ايه جاى تسال مالى وليالى الحنين وخداك



توعدني ليه
توعدنى ليه أن كنت ناوى على السفر توعدنى لية ودعتنى وبتعتزر وأنا هعمل اية
عمضت عينى وجيت أنام شوفتك هنا فرحان لوحدك فى المنام وانا مش معاك
قلبك يدق وبسمعو لو كنت فين
وبحس امتا هرجعو وازاى يلين
انا عاوز اشوفك قولى اة وبلاش تلوم
لما المساك حلوة الحياة من غير هموم
احساس غريب لما تغيب مبينتهيش ويقولى لية قسمة ونصيب وأزى هعيش
فى الحلم ديما بفتكر لمسه ايديك وأزاى بيحضن القمر ضحكت عنيك



خلينا بعيد
مجيتش على نفسى غير وانا بهواه
ملوش فايده الكلام وياه
هتتعب قلبى لسه معاك هتكسب ايه
مضاع معاك عمرى ولا يعنى نسيت
جرحت مشاعرى ولا حسيت
كدبت وبعت واتحديت بتنكر ليه
خلينا بعيد بس امانة تنسى هوانا فاض بيا خلاص
شوف حد جديد غيرى يكمل صعب اتحمل ومفيش اخلاص
كدبت على قلبى سبت وهمى يعيش
خلاص حبك ميلزمنيش اتارى الدنيا مبتديش وده اللى اتقال
اظن من حقى يجى يوم وارتاح
غرامك عدى وقته وراح كفاية عليا شفت جراح دواها محال



الحكاية
الحكاية فى كلمة واحدة حبى ليك كان مستحيل
اللى بينا ابتسامة سهرة حلوة فى ليل طويل
ايه اللى جابنى لحد عندك شوقى ليك اكبر دليل
كل ليلة وكل يوم تيجى على بالى
واسهر واعد النجوم حالى هو حالى
وانام فى سيرتك واقوم واسهر الليالى
كل ليلة وكل يوم
ارجوك بالراحة عليا صوتك مليان حنية
انا مش قدك حرام
لو تعرف ايه جوايا ده انا نظرة عينى كفاية
بتقولك احلى كلام
ابتدبت عمرى انهاردة نفسى اعيشلك من جديد
نفسى قلبك بس يرضى حبى ليك عمال يزيد
ده انت حبك عندى دنيا قلبى من غيرك وحيد



بحبك مش هقول تانى
بحبك مش حقول تاني وعايزك وانتي عايزاني
بحبك حب مش عادي مشاعري من زمان تاني
وروحك ساكنه فى روحي في قلبك شفت شرياني
دموعك تجري فى عيوني وتدبل كل احزاني
وبفرح والحياة فرحه لو انتي راضيه ومسامحه
وضحكت شمسي فى صباحي عشانك ولا علشاني



غريبة الناس
غريبة الناس غريبة الدنيا ديا اعز الناس بيتغير عليا
مفيش احساس مفيش ولا ذكرى ليا
خلصنا خلاص انا ماشى وجيبها فيا
لو كنت عملت خاطر ليوم حلو عيشناه
فى كده معقول ياساتر مفيش كده فى الحياة
غريبة الناس غريبة الدنيا ديا اعز الناس بيتغير عليا
سنين عايشين بموت لو الاقى جرحك
لااغمض عين ولا اهدى الا اما تضحك
صبرت سنين فى همك قبل فرحك
اسامح مين روح انت الله يسامحك
الومك ليه مش فارقة ماهى هى
ده لزمته ايه خلاص حقك عليا
فاكرنى ملاك وهنسى القسوة ديا
ده انا هنساك ومش هنسى الاسية


مهما تقولو
مهما تقولو وتعيدو وتزيدو حبنا اكبر من كده
حبيته انا لما شوفت عيونه ومفيش اجمل من كده
انا اقرب من شمسه وضله وبصارحه دايما وبقوله
ينداهلى لحظة ماندهله ده اللى انا بتمناه
حلو عتابه وانا على بابه ومفيش اطيب من كده
اجمل حاجة فى الحب عذابه حتى ولو هو ابتدى



الروليت
الشمس شمعه فى شمعدان معتدش تطلع بالنهار
ويعلموك معني الحنان والحب فى كازينو القمار
شوفت الحياة فى عجله روليت لما يدور عقلك يشد
وضحكت ليه لما انهزمت وتسمي خبتك انتصار
تحلم بايه وتعمل حزين ولعبت ليه دور الرزين
كومبارس منسي من سنين وملكش حق الاختيار
مسرح عرايس يا بنات وكلو يرقص من سكات
نسو الزبون كل الى فات بنفخ ممرته فى السيجار
قالو الفضيله والشرف نوع من الخيابه والطرف
ومش مهم اللى اتصرف والفرحه نحسبها بدولار

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire