dimanche 6 mai 2012

نواره نجم: أنا مش مرتضى منصور عشان أهرب ومش مضايقني غير الحبس مع أبو إسماعيل

http://www.almogaz.com/sites/default/files/imagecache/300px_news_img/12/may/18/nwara_negm.jpg

نواره : جهزت شنطة السجن ومستنية ولو ماجوش هادفع المجلس تمنها.. أنا صرفت ييجي 500 جنيه

علقت الناشطة السياسية والصحفية نواره نجم علي خبر قرار الضبط والإحضار الذي صدر ضدها بأنها في انتظارهم ولن تهرب مؤكدة أنها “حضرت حاجات السجن”.

وقالت نواره علي صفحتها الشخصية علي موقع “تويتر”: “أنا مش مضايقني غير إني اتحبس مع أبو إسماعيل وأنا حضرت كل حاجة وقعده مستنياهم بقي”، “واهرب ده إيه هو أنا مرتضي منصور أنا قاعدة مستياهم في البيت”، “كل شوية حد يكلمني يقول لي طلع لك الأمر وحد تاني يقول ماطلعش حاجة انتوا عارفين صرفنا كم علي حاجة السجن”.

وأضافت الناشطة السياسية “عارفين لو طلع ما فيش أمر ضبط وإحضار بعد كل الحاجات اللي اشتريتها دي ؟ حادفع الفلوس للمجلس.. ده أنا صارفة ييجي ٥٠٠جنيه علي حاجة السجن”.

واستكملت حديثها قائلة “جبت خراطيش سجاير ولبس أبيض وعصاير وديتول ومطهرات مش بيرضوا يدخلوا المبيد الحشري كمان مابيموتش الصراصير بيدوخهم ويطلعهم علي المراتب تسرح علينا ما أنا جربت الحكاية دي في الحبسة اللي فاتت”.

 

معنا

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire