lundi 19 décembre 2011

بحا .. انا جالى صداع : ملحمة الميدان

533

بحا … بحا .. البلد باظ … بحا ..

وطفوا النور .. نزلوا تلت سبعات .. الواد الطيب مات ..بحا

بحا .. رجع الواد من تانى وجى بيغنى اغانى ..

قاموا اقلبوها تكية والبلد دى مبقتش ليا .. بحا . تنحى

واشتغل التعريض .. تعريض من تحت لتحت ..

اة يابلد قراميط .. وفتحوا الملعب فحت

بنقول للهليبة ح ندوقوا المر .. دا احنا الشعب الحر ..

بحا بحا .. على ام الطراطير . العصافير ح تطير

مش عايزين طيارة .. ولا عايزنها وزراة ..

دى وزراة حرامية .. لما تفتكروها تكية

بحا بحا .. دا انا جالى صداع …

من اللى رفع لى صباع ..

بحا وحقنا راح ..

بحا مفيش مفتاح

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire