mercredi 30 novembre 2011

ملعون أبو السياسه .. ملعون أبو اللى يصح واللى مايصحش

208

ملعون أبو السياسه

ملعون أبو اللى يصح واللى مايصحش

ملعون أبو الحسابات

ملعون أبو اللى ينفع وماينفعش

ملعون أبو اللى الشيخ قاله ولاالقسيس قاله

الثوره قامت لما ماكنش فيه حسابات لما كلنا كنا فى الميدان مش بس التحرير  هو اللى ميدان مصر كلها ميدان حوش بيتكم ميدان لو حتقول فيه الحق

(ايه حوش دى بلدى اوى ياله اهى اللى جت على بالى)

عارفين ليه بنحب الميدان

عارفين ليه أنا بحب الميدان( مانا مسئوله عن نفسى بس مش عنكم)

لأنى كنت محبطه ومتقوقعه على نفسى شايفه مشاكلى أنا وبس

مقهوره وموجوعه ومظلومه وفاكره أن انا بس اللى كده فاكره

انى انا بس اللى اتذليت فى الكليه عشان ابويا مش استاذ

واتذليت فى التكليف عشان ماأقربش لوكيل الوزاره

واتذليت فى التحضير عشان ماليش واسطه فى الجامعه

واتذليت فى عيشه اهلى عشان مرتب الحكومه ماياكلش عيش حاف

واللى حواليها بيقولولها احمدى ربنا غيرك مش لاقى شغل(بيحسدونا على الهم)

وفجأه لقيت ملايين غيرى همهم همى وحلمهم حلمى لقيت اصغر واكبر منى موجوعين وجعى واكتر

افتكر اللى مات مات فرحان لانه مات حر

عارفين ليه لسه بحب الميدان لأن العدل ماتحققش بره الميدان العدل لسه غايب والحلم بيه فى الميدان

اللى عاوز يطلع الناس من الميدان

أنت ظاااااااااااااااااالم مستخسر فينا الأمل

ياللى بتقول ماكفاياكم بأه حقيقى حضرتك ابن كلب ايوه ابن كلب دى شتيمه فعلا

هو احنا عشنا لسه ولافرحنا لسه

اقولك سر

ابنى اللى ماخلفتوش وبحلم بيه فى الميدان

حبيبى اللى مالقتوش فى الميدان

قلبى على ارض الميدان ارجوكم خطوا بالراحه وافتكروا ان قلوب زيى كتير على ارض الميدان

(عارفه انه كلام ملغبط بس اعمل ايه ساعه بعيط لما سمعت ياه يالميدان................ممكن ابوس اللى رجع عايده تغنى...............ايوه انت حضرتك :))

nermin fathi

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire